Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2020 жылдың №130 (16.09.2021 ж №472 бұйрығының өзгерісі негізінде)
Педагог- психологтың 2021-2022 оқу жылына арналған жылдық жұмыс жоспары
Психологиялық қызметтің мақсаты – оқушылардың психологиялық денсаулығын сақтау, қолайлы әлеуметтік – психологиялық жағдай жасау және білім беру үдерісіне қатысуларға психологиялық қолдау көрсету.
Психологиялық қызметтің міндеттері:
- оқушылардың тұлғалық және зияткерлік дамуына ықпал ету, өзін- өзі тәрбиелеу және өзін -өзі дамыту қабілетін қалыптастыру;
- ақпараттық қоғамның жылдам дамуында олардың табысты әлеуметтенуіне психологиялық тұрғыдан жәрдем көрсету
- психологиялық диагностиканы жүргізу және білім алушылардың шығармашылық әлеуметін дамыту;
- психологиялық қиыншылықтармен оқушылардың проблемаларын шешу бойынша психологиялық түзету жұмыстарын жүзеге асыру;
- оқушылардың психологиялық денсаулығын сақтау
- психологиялық проблемаларды шешуде және оқу тәрбие жұмыстарының қолайлы әдістерін таңдауда ата –аналар мен педагогтерге консултациялық көмек көрсету;
- білім беру үдерісі субектілерінің психологиялық – педагогикалық құзыреттілігін көтеру.
Психологиялық алдын-алу
Мақсаты: барлық оқушыларға ПҚ көрсету немесе тиісті мамандарға жолдама беру арқылы түзету және дамытушылық қолдау көрсету үшін жағдай жасау, қолдау.
Профилактикалық жұмыс 1-11 сынып оқушыларымен когнитивті, эмоционалды-мінез-құлықтық және коммуникативтік салалардағы қиындықтарды еңсеру және табысты бейімделу үшін оқушылардың қажетті қасиеттерін дамытуға бағытталған.
Түзету және дамыту сабақтарының негізгі тақырыптары (зейіннің дамуы, жеке өсу, мазасыздықтың төмендеуі, эмоционалды жағдай, сенімділік, қарым-қатынас дағдыларын дамыту).
Өткен оқу жылының мақсаты - мектеп, ата-ана, оқушы арасындағы байланысты нығайту, пән мұғалімдерімен бірлескен түрде жұмыстарын күшейту болатын.
Міндеттері - ата-аналар мен оқушылардың құқықтық сауаттылықтарын арттыру, жеке тұлғаның ерекшелігін жан-жақты зерттеп, жан дүниесін дамыту. Педагогтардың және ата-аналардың қарым-қатынастарын жақсарту, психологиялық-педагогикалық біліктілік дағдысын қалыптастыру, 2021-2022 оқу жылындағы жоспарға сәйкес психодиагностика, психологиялық түзету, дамыту, психологиялық ағарту, кеңес беру 0-3 сынып аралығында, оқушыларға, педагогтар мен ата-аналарға атқарылатын жұмыстың бағыттары бойынша психологиялық жұмыстар атқарылды.
Жоғарыдағы мақсаттарды орындау барысында жоспар бойынша жүргізілген жұмыстар:
2021-2022 оқу жылында мектебімізде 0-3 сынып 746 оқушы, соның ішінде даярлық тобы-137, бастауыш-609 оқушымен жұмыстанудамын. Оқушыларға психологиялық қолдау,көмек көрсету мақсатында 5 бағыт бойынша психологиялық профилактика, психологиялық диагностика, түзету және дамыту, психологиялық кеңес беру осы бағыттар бойынша жұмыс жүргізілді.
Жыл бойы жеке оқушылармен жұмыстану басты мақсатым болды. Оқушыны ортаға тарту,үлгерімін қадағалау, оқушының бос уақытын қызығушылықпен өткізуді, тәртіп бұзушылықты болдырмау жолдарын алдын-алу, оқушының мінез-құлқын, қызығушылықтарын анықтау жүзеге асты. Жеке оқушылардың ата-аналарымен байланыс үзбеу, оқушының бос уақытын қадағалау, сынып жиналыстарына, сабағына қатысу, оқушымен жеке сөйлесу жұмыстары жүргізілді.
Барлық сыныптарға жас ерекшеліктеріне байланысты әртүрлі түзету,дамыту шаралары жүргізілді. Оқушылардың жалпы дүниетанымы, қызығушылығы, сыныптастармен қарым-қатынасы, өзін-өзі бағалау деңгейлері, бейімделу деңгейіне, таным процестеріне, депрессивті көңіл күйіне, қобалжу, мазасыздану, агриссивтілікке бағыттылығын анықтау т.б көптеген психодиагностикалар жүргізілді. Сонымен қатар ерекше білімді қажет ететін 7- оқушыларға да түзету-дамыту бағытында жұмыстар жүргізіліп, тоқсан сайын қорытынды есеп беріліп отырды. 1 «з» сынып оқушысы Асаналиев Ескендірдің қалалық, республикалық шығармашылық шараларға жұмыстары жіберіліп, нәтижелі орындарға ие болды.
Ата-аналармен әңгімелесіп, балаларына көбірек көңіл аудару, баланың жетістіктерін айтып қолдап отыруға кеңестер берілді.
Оқушылармен жалпы жұмыстардың қорытынды анықтамалары, хаттамалары әр сыныптың папкаларына жинақталды. Оқу басында алдағы қойған мақсаттары сәтті орындалды деп есептимін. Жыл бойы 5 бағыт бойынша жүргізілген жұмыстар төмендегідей:
- Профилактикалық жұмыстар:
№ |
Жұмыстың мазмұны |
Айы |
Сыныбы |
1 |
Психологиялық қызметті жүйелі түрде ұйымдастыру |
қыркүйек |
0-3 сыныптар |
2 |
Сабақтарға ену,сынып жетекшілерімен сөйлесу |
қыркүйек |
3 сынып |
3 |
«Жас келсе, іске!» жас мұғалімге кеңес беру. |
қыркүйек |
қазан |
4 |
Педагогикалық ұжымына психологиялық қолдау көрсету |
қыркүйек |
Жас мамандар |
5 |
Ата –аналар жиналысы : 5-6 жастағы баланың психологиялық ерекшелігі» Кеңес «Баланың оқу-ісәрекетіне көмек» «Бірге тәрбиелейік» «Мектеп бала үшін жаңа өмір» |
Қыркүйек |
МАДТ
1 сынып |
6 |
«Бүгінгі жас маман-ертеңгі ұлағатты ұстаз» қарым-қатынасты қалыптастыруға арналған (Жадынама) |
Қыркүйек |
Жас және жаңадан келген мамандар |
7 |
Мектепке дайындық диагностикасы . «Мектепке дайындық деңгей бағдары Керна-Йирасека». |
қыркүйек |
1-сынып |
8 |
Танымдық сферасын анықтау диагностикасы: көру,есту,есте сақтау, Зейін – ерікті, еріксіз, көлемі,қабылдау |
қыркүйек |
0- 1 класс 3 апта |
9 |
Мектепшілік қобалжуды диагностикалау : «Көңілді, көңілсіз» (1 кл.), |
қазан |
1-сынып |
10 |
Оқушылардың зейінін дамытуға арналған жаттығулар (бейнежазба) |
қазан |
1-3 сынып |
11 |
Н.Г. Лусканова «Мектеп мотивациясын диагностикалау» Гинзбург суреті бойынша |
қараша |
1-сынып |
12 |
Инклюзивті білім беруде жеке жоспар бойынша түзету –дамыту жаттығулары |
Жыл бойы |
0-3 сынып |
13 |
«Тыныс алу » жаттығулары (бейнежазба) |
қазан |
3- сынып |
14 |
Миға жаттығу .(бейнежазба) |
қазан |
3- сынып |
15 |
Жас маман. Сауалнама жүргізу |
қазан |
Жас маман |
16 |
Тренинг: «Эмоционалды Жанудың алдын алу» қалалық семинар Мақсаты: Ұстаздардың эмоционалды көңіл - күйлерін көтеру, өзін-өзі реттеу дағдыларын, өз психоэмоционалдық жағдайын басқаруын, кәсіби шеберліктерін арттыру және топтасып жұмыс істеуді дамыту. Міндеттері: -жағымсыз психоэмоционалды күйін реттеу дағдысын қалыптастыру; -педагогтың тұлғалық және жағдайға сай қобалжуын төмендету; Педагогтарды жағымсыз психоэмоционалды күйін реттеу тәсілдерімен таныстыру.Қатысушылар: педагогтар тобы -15-20 адам Психологиялық тренинг құрылымы: 1.Сәлемдесу. «Шеңбер бойымен жалғасқан есім» 2.Топқа бөлу . Түлі- түсті тамшылар» 3.«Біз біргеміз» сергіту жаттығуы. 4.«Ал,кәне, билейік!» би терапиясы 5. Жаттығу: «Ұстаз болу…» 6.Болжам-ойын «Менің бейнем» 7.«Суретті-болжам» Арт-терапия 8.«Кәсіби жанған педагог кейпі» сурет 9.Топпен жұмыс. Рөлдік ойын «Педситуация». 10.Сергіту -жаттығуы « Ән айтайық» 11.Кеңес жаднамалары, Аффирмация 12.Қорытынды: Алған әсеріңіз қандай ?
ТРЕНИНГ- САБАҚ ТАҚЫРЫБЫ: «ОҚУШЫ ТЕМПЕРАМЕНТІМЕН САНАСУ» Мақсаты: Бастауыш сынып оқушыларының ата-аналарына темперамент типтері туралы ақпаратпен таныстыру, оқушы темпераментімен санасуы барысында кеңес беру. Міндеттері: 1. Білім беру – "темперамент" жаңа тұжырымдамасымен және оның түрлерімен таныстыру, басқалардың психологиялық ерекшеліктері туралы идеяны кеңейту. 2.Дамытушылық-қатысушылардың коммуникативтік мүмкіндіктерін арттыру, айналасындағыларды тереңірек түсінуге және әртүрлі типтегі адамдармен қарым-қатынас жасау тәсілдерін барабар таңдауға ықпал ету. 3.Тәрбиелік – ұжымдағы жеке айырмашылықтарға төзімділікті, эмпатияны, қайырымдылықты тәрбиелеу. Қатысушылар: ата-аналар -20-25 адам Тренинг ережелері: v Белсенді қатысу v Тыныштық сақтау v Бірін-бірі тыңдау v Ойын ашық айту v Бір-бірін сынамау v Ынтымақтылық v Психологиялық тренинг құрылымы: 1. І бөлім. Мини-лекция. "Темперамент және оның түрлері". 2. «Ал, кәне, билейік!» би терапиясы 3. Тренинг :"Мен бүгін осындаймын"жаттығуы 4. Ата-аналарға «Союзмультфильм» 38 попугаевті көрсету. 5.Жағдаяттар шешу 6. Ата-аналарға, ұстаздарға арналған жадынама, ұсыныстар 7. Ата-аналарға, ұстаздарға арналған жадынама, ұсыныстар * Қорытындылау. Психолог: "барлығыңызға қызығушылығы мен белсенділігі үшін, әдемі суреттері үшін рахмет. Енді біз темперамент дегеніміз не, оның қанша түрі бар, олардың ерекшеліктері мен айырмашылықтары туралы білеміз. Біз бәріміз ерекшеленеміз – және бұл керемет! Сондықтан біз темпераменттің әр түріне құрметпен және түсіністікпен қарауға тырысамыз және бұл бізге бір-бірімізге дұрыс көзқарасты тез табуға, қарым-қатынастан қуаныш сезінуге көмектеседі. Барлық жақсылық! Жаңа кездесулерге дейін!» |
желтоқсан |
Ұстаздарға |
Өткен оқу жылының мақсаты - мектеп, ата-ана, оқушы арасындағы байланысты нығайту, пән мұғалімдерімен бірлескен түрде жұмыстарын күшейту болатын.
Міндеттері - ата-аналар мен оқушылардың құқықтық сауаттылықтарын арттыру, жеке тұлғаның ерекшелігін жан-жақты зерттеп, жан дүниесін дамыту. Педагогтардың және ата-аналардың қарым-қатынастарын жақсарту, психологиялық-педагогикалық біліктілік дағдысын қалыптастыру, 2021-2022 оқу жылындағы жоспарға сәйкес психодиагностика, психологиялық түзету, дамыту, психологиялық ағарту, кеңес беру 0-3 сынып аралығында, оқушыларға, педагогтар мен ата-аналарға атқарылатын жұмыстың бағыттары бойынша психологиялық жұмыстар атқарылды.