Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2020 жылдың №130 (16.09.2021 ж №472 бұйрығының өзгерісі негізінде)
Педагог- психологтың 2022-2023 оқу жылына арналған жылдық жұмыс жоспары
Психологиялық қызметтің мақсаты – оқушылардың психологиялық денсаулығын сақтау, қолайлы әлеуметтік – психологиялық жағдай жасау және білім беру үдерісіне қатысуларға психологиялық қолдау көрсету.
Психологиялық қызметтің міндеттері:
- оқушылардың тұлғалық және зияткерлік дамуына ықпал ету, өзін- өзі тәрбиелеу және өзін -өзі дамыту қабілетін қалыптастыру;
- ақпараттық қоғамның жылдам дамуында олардың табысты әлеуметтенуіне психологиялық тұрғыдан жәрдем көрсету
- психологиялық диагностиканы жүргізу және білім алушылардың шығармашылық әлеуметін дамыту;
- психологиялық қиыншылықтармен оқушылардың проблемаларын шешу бойынша психологиялық түзету жұмыстарын жүзеге асыру;
- оқушылардың психологиялық денсаулығын сақтау
- психологиялық проблемаларды шешуде және оқу тәрбие жұмыстарының қолайлы әдістерін таңдауда ата –аналар мен педагогтерге консултациялық көмек көрсету;
- білім беру үдерісі субектілерінің психологиялық – педагогикалық құзыреттілігін көтеру.
Негізгі жұмыс бағыттары
Диагностикалық бағыт
Мақсаты: оқу мен дамудағы проблемалардың себептерін анықтау мақсатында оқушылардың жеке ерекшеліктерін зерттеу; жеке тұлғаның күшті жақтарын, оның өзіндік мүмкіндіктерін , кәсіби және танымдық қызығушылықтарын ерте анықтау.
Кеңес беру бағыты
Мақсаты: оқушыларға, олардың ата-аналарына және мұғалімдеріне дамудың, әлеуметтенудің, тәрбиелік қиындықтардың, қарым-қатынас мәселелерінің өзекті мәселелерін шешуге көмектесу
Түзету және дамыту бағыты
Мақсаты: барлық оқушыларға ПҚ көрсету немесе тиісті мамандарға жолдама беру арқылы түзету және дамытушылық қолдау көрсету үшін жағдай жасау, қолдау.
Психологиялық ағарту бағыты
Мақсаты: Білім алушылар мен педагогтардың кәсіби өсуіне, өзін-өзі анықтауына жәрдемдесу
Ұйымдастыру-әдістемелік бағыты
Мақсаты: ПҚ жұмысына мониторинг жүргізу және талдау, көрнекі материалдарды дайындау, білім алушылар мен тәрбиеленушілердің сүйемелдеуімен пәнаралық тәсілді әзірлеу және ғылыми әдістемелік жұмысты жүргізу.
Психодиагностикалық зерттеу
Мақсаты: оқу мен дамудағы проблемалардың себептерін анықтау мақсатында оқушылардың жеке ерекшеліктерін зерттеу; жеке тұлғаның күшті жақтарын, оның өзіндік мүмкіндіктерін , кәсіби және танымдық қызығушылықтарын ерте анықтау.
Бір жыл ішінде гимназиядағы диагностикалық қызмет жеке жұмыс түрі ретінде ұсынылған.
Психологиялық диагностиканы жүргізу үшін диагностикалық әдістердің жеткілікті жиынтығы бар, олар талаптарға сәйкес келеді және қиындықтарды саралауға және олардың себептерін анықтауға мүмкіндік береді. Бұл одан әрі дамыту және кеңес беру жұмыстарын жоспарлауға, сондай-ақ қиындықтарды жеңу бойынша ұсыныстар беруге мүмкіндік береді.
- Танымдық үдерістердің даму деңгейінің бастапқы диагностикасы
- Өзін-өзі бақылау және еркін қызметті жоспарлау дағдыларының қалыптасу деңгейін диагностикалау.
- Сауалнама (оқушылар, педагогтар, ата-аналар)
- Пәндік оқыту жағдайына бейімделу диагностикасы.
- Танымдық сала диагностикасы
- Бейімделу диагностикасы, мазасыздық деңгейі
Диагностикалық зерттеулер нәтижелері бойынша ұсыныстар.
- Баланың темпераменті мен мінезінің ерекшеліктері.
- Ата-аналарға көмектесетін жадынамалар "темперамент және тәрбие түрлері".
- Мұғалімдерге арналған жадынамалар "Стресті қалай жеңілдетуге болады".
- Кеңес беру жұмыстары мектеп сайты арқылы да жүргізілді. Келесі тақырыптар қозғалды:
- "бастауыш сынып оқушыларының мектептегі бейімсіздігінің себептері";
- мектептегі бейімсіздікті қалай тануға болады, оны қалай жеңуге болады және оқу қуаныш әкелуі үшін не істеуге болады".
Психодиагностикалық зерттеу
Мақсаты: барлық оқушыларға ПҚ көрсету немесе тиісті мамандарға жолдама беру арқылы түзету және дамытушылық қолдау көрсету үшін жағдай жасау, қолдау.
Профилактикалық жұмыс 1-11 сынып оқушыларымен когнитивті, эмоционалды-мінез-құлықтық және коммуникативтік салалардағы қиындықтарды еңсеру және табысты бейімделу үшін оқушылардың қажетті қасиеттерін дамытуға бағытталған.
Түзету және дамыту сабақтарының негізгі тақырыптары (зейіннің дамуы, жеке өсу, мазасыздықтың төмендеуі, эмоционалды жағдай, сенімділік, қарым-қатынас дағдыларын дамыту).
2022-2023 оқу жылындағы диагностикалық жұмыстар:
1.Диагностикалық жұмыстар:
№ |
Өткізілген шаралар тақырыбы |
Мерзімі |
Сыныбы |
1 |
Керн-Ирасенка тесті |
қыркүйек |
1-сынып |
2 |
Таным процестер |
Қыркүйек Қазан |
1-3 сынып |
3 |
Темперамент типі |
Қазан |
2-3 сынып |
4 |
«Жыныстық тәрбиені анықтау» |
Қазан |
2-3 сынып |
5 |
«Көңілді, көңілсіз» (1 кл.) |
Қазан |
1-сынып |
6 |
«Филипс бойынша Қобалжу» |
Қазан |
3- сынып |
7 |
Н.Г.Лусканва«Мектеп мотивациясын диагностикалау» |
Қараша |
1 сынып |
8 |
«Кішкентай көңілді балалар»тренинг |
Қараша |
1 сынып |
9 |
Танымдық процесстерді зерттеу: Бейнелік - ойлау,қабылдау.есте сақтау, Зейін,қабылдау |
Ақпан |
1-класс, МАДТ Бейімделу бойынша |
Мектепішілік бақылауға байланысты – мектепалды даярлық сыныптарына және 1 сынып оқушыларына мектеп өміріне бейімделуге байланысты таным процестерге, мектепке дайындығын анықтауға байланысты «Керна-Йирасек әдістемесіне», «Көңілді, көңілсіз», Н.Г.Лусканва«Мектеп мотивациясын диагностикалау» әдістемелері жүргізілді. Мақсаты: оқушыларының мектеп өміріне бейімделуін топтастыру, сауаттану бағыты, танымдық қабілетінің дамуы.
Жүргізілген жұмыстар мына бағытта болды: дыбыс айту, фонетикалық, фонематикалық түсінігі, сөздік қоры, байланыстырып сөйлеуі, пішінді айыруы, санау, (тура-кері), түсті айыруы, есте сақтау, зейін, қабылдау, ойлау, қиял деңгейлеріне зерттеу жұмыстары жеке-жеке жүргізілді. Психолог логопед, дефектологпен бірлескен жұмыстар жүргізілді.
2022-2023 оқу жылы.
Мектепалды даярлық тобы балаларының бағдарламаны меңгеру деңгейі
(5-6 жасар) топтарға жан-жақты мониторинг бойынша зерттеу.
2022-2023оқу жылы.
1 сынып оқушыларының жан-жақты педагогикалық-психологиялық тұрғыдан даму деңгейінің мониторингі.